6 Nisan 2012 Cuma

Bunu bilmeyen yok di mi?

Balkonlarımızda saksılar var..
Ama hiç bitmiyor pislikleri di mi?
Çok suladım, az suladım, suları taştı, balkon battı derdi hepimizde var...
Ben şu yöntemle çok rahat ettim..
Gerçi çoğunluk biliyordur zaten ama bilmeyenler varsa onlar da duysunlar...



Suyu saksıya değil, bu yarım kesilmiş ve toprağa saplanmış şişeye dolduruyorum.


Toprak ve çiçeğin kökleri, ne kadar ihtiyacı varsa, o kadar alıyor bu sudan..


Kendi ihtiyacı kadar su emdiği için, tam kararında kullanıyor suyu ve daha sağlıklı oluyor çiçekler.


Ben değil, çiçek kendisi karar veriyor yani ne kadar suyu emip kullanacağına..


Alttan taşma olayı yok artık..Balkon tertemiz kalıyor..


Tavsiyem, hepinizin bütün saksılarına böyle minik bir su deposu yapmanız..
Bütün yapacağınız sadece; bir pet şişenin yarısını kesip atıp, ağız kısmını şu şekilde saksı toprağına saplamak..
Ondan sonra da içine su doldurup, eksildikçe su ilave etmek...


Hrpinize mutlu baharlar canlar :)
-
-
-
-
-
-
-

8 yorum:

  1. ne ğüzel fikir.sağolasınız...

    YanıtlaSil
  2. AKLINLA YAŞA EMİ.ÇOK İYİ FİKİR,BEN ŞİŞEYİ DOLDURUM TERS VERİRİP TOPRAĞA SOKARDIM BU HARİKA BİR ŞEY,ÇİÇEKLERİM KURTULDUUUUU SEYAHATE ÇIKTIĞIMDA

    YanıtlaSil
  3. ben de sizlerden ne çok şeyler öğrendim..
    asıl sizler sağolun canlar.. :)

    YanıtlaSil
  4. vallahi bilmiyordum çoooooook güzel bir fikir tşkler :) iyiki paylaştınız

    YanıtlaSil
  5. ben teşekkür ederim can :)

    YanıtlaSil
  6. süper akıllı arkadaşım, çiçek ektiğimde bende aynı şekilde yapcağım

    YanıtlaSil
  7. o şişeyi neden kesmek aklıma gelmemiş benim,koskocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  8. gülşenim, fimofimocum teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil