3 Mayıs 2014 Cumartesi

maket mutfak


Dışı strafor parçalarından.


Herşey, ama herşey tamamen geri dönüşüm..
Nasıl mı?
Ahan da aynen şöyle :)


Zemin parke veya tahta gibi görünüyor ya?
aslında değil..sadece çok gerçekçi boyadım...
beyaz tutkala guvaj boya karıştırarak...


duvarda asılı kurutulmuş biberler var ya?
evde gerçekten kurutulmuş biberler diziliydi ipte..koparıp kullandıkça, ipin üzerinde sapları kalıyordu..o sapları budayıp şekillendirdikten sonra kırmızıya boyayarak biber görünümü verdim :)


cam kavanozlarım şeffaf bir tükenmez kalemin ısıtılmış bıçakla kesilmesinden yapıldı...
o sürahiyi kağıttan yaptım..ve defalarca üzerinden tutkalla geçerek iyice sertleştirdim..
cezveyi de kağıttan yaptım..onu da tutkalla sertleştirdim...
tabaklar mı?
 eski klavyenizi çöpe atmayı düşünürseniz, haberiniz olsun, o tuşların altında böyle tabak gibi parçalar var..açıp içinden alın, minyatürlerde tabak olarak kullanırsınız...


içinde kaşık-çatal olan kavonoz, aslında  ortası delik, kocaman, tahta bir boncuktu..


sandalyeler ve divan tahta görünümlü ama, aslında hepsi de strafordan :)

 
sofra hazırlanmış..bakın o yiyecekleri neyden yaptım :)


ekmeği, kağıt hamurundan yapıp şekillendirdim...
o biber kızartması tabağındaki biberler var ya, kağıt parçalarını elimde ufak ufak büküp şekillendirdikten sonra kırmızıya boyayarak yaptım...kızartmanın üzerinde gezdirilmiş sarmısaklı yoğurt da aslında sadece beyaz tutkal :)
bir tabak yeşil zeytinimiz var..o zeytinler straforun ufalanmasıyla kopan minik yuvarlak parçalar...ben sadece bir araya yapıştırıp zeytin renginde boyadım...
salata mı? onu da ufalanmış strafor kırıntılarından makasla didikleye didikleye yapıp, salata renklerinde boyadım...
çaydanlık, bardak tamamen kağıttan...ama kalın bir tutkal tabakasıyla kaplayınca oldukça sertleşti ve gayet sağlam oldu...
kaşık çatalı kürdanla yaptım..kürdanı penseyle eze eze şekillendirdim...çatalı yapmak daha da zevkliydi...bir toplu iğne yardımıyla çatalın sivri dişlerini didikleye didikleye yaptım..




duvarda, kurutulmuş biberlerin yanısıra sarmısak da asılı...
o sarmısakları da şöyle yaptım............mutfağımda ipe dizip kuruttuğum biberlerin kalıntısı kuru parçalar kalmıştı..onları beyaza boyayınca sarmısağa benzediler..


bu leğende de salatalık, domates, biber filan var...evin annesi herhalde yıkamak için koymuş leğene...
o sebzeler de yine ıslak kağıt parçalarını büküp yuvarlayarak filan yapılıp, sonra boyandı...


nedense ben bu mutfağı çok sevdim..


sadelik ne güzel şeydir..şu anda şu fakir mutfağı, en konforlu, en lüks mutfağa değişmem...


bir kaç şey daha ekleyeceğim buna.
daha sonra en son halini tekrar gösteririm sizlere...




içine ışık koyup, bir de havlu, el bezi, perde filan eklemek istiyorum..


bu çalışmada, özel olarak para verip aldığım hiç birşey yok...
evde ne bulduysam onlarla yaptım...





Daha sonra tekrar birlikte olacağız bu mutfakta...
hepinize sonsuz sevgiler :)
-
-
-
-
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder