30 Mayıs 2012 Çarşamba

Tiyatro dekoru yapayım

Son tiyatro oyunumuzda, duvarda bir resim asılı.
Konağın, ölen hanımefendisinin resmi....Ara sıra bu resmin içindeki kadın canlanıyor ve konuşuyor..
Şimdiii bana ne lazım, anladınız siz onuuu :)
Duvar görünümünde bir pano, ve arkasında oyuncumuzun duracağı kadar büyüklükte boş bir çerçeve :))))



Bir sürü strafor parçayı birbirine beyaz tutkalla yapıştıra yapıştıra, böyle kocamaaan bir pano oluşturdum..
Ama strafor cansızdır..Bunu güçlendirmem lazım..
Eski bir çarşafı alıp, bu panonun arkasına, önüne, her tarafına yapıştırdım.. (un ve su karışımı hazırlayıp bunu tutkal olarak kullandım. Aklınızda olsun, un-su karışımının çok güçlü bir bez yapıştırma özelliği vardır..)


Kuruduktan sonra, panonun her tarafını yağlı boya ile simsiyah boyadım...
Bir başka strafordan da bu çerçeveyi kestim ve panoya yapıştırdım...
Yapıştırma işlemini beyaz tutkalla, düzgün kesme işlemini de ocakta kızdırılmış bıçakla yaptım..


Çerçeveyi de kahverengi tonlarında boyadım..Kafama göre kabarık yerlerine yaldız filan sürdüm..



Bir de arkasına geçip durayım :)
Tamam işte, 1.65 boyunda bir bayan bunun arkasında oyun boyunca ayakta durabilir.Hiç de fena görünmez.


Balkon dar olduğu için gönlümce tam boy resmini çekemiyorum.


Ama sahneye götürüp yerleştirdiğimde, sizler için tekrar resmini çekeceğim..


Bu şimdi, simsiyah perdenin önünde çok hoş durur...



Sevgiyle kalın canlar :)
-
-
-
-
-
-
-

9 yorum:

  1. süper olmuş okul projeleri için bile güzel fikir.))

    YanıtlaSil
  2. senaristlik, yönetmenlik, sahne tasarım ve hatta yapımı...figenablacım müthişsin.

    YanıtlaSil
  3. tırnağın varsa kendi başını kendin kaşıyacaksın..bizimki de o hesap işte canlar :))
    kocamaan teşekkürler sizlere

    YanıtlaSil
  4. Yok,artık şaşırmıyorum ben sana.

    YanıtlaSil
  5. Yazılacak kelimeler tükendi sana ablacım:) Süpersin, harikasın:)

    YanıtlaSil
  6. Tek başına orkestra gibisin Figen abla... Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. ne kadar marifetlisiniz. Bende bloğuma beklerim. www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. figen ablama imkan zaman ve zemin verilseydi tüm dünyayı elişiyle yeniden yapardı.hayatta gizli kalmış yetenekler vardır.figen abla bence bu yeteneklerden birisidir.iyi ki geride kalmış ve biz keşfetmişiz.çok beğendim.....hamza görgülü

    YanıtlaSil
  9. oy oy oy sağolun canlarr :))

    YanıtlaSil